SECŢIUNEA I-a
PROBE (LUCRARI) SCRISE
Disciplina |
Denumirea Secţiunii |
Fizică |
LUCRĂRI SCRISE - FIZICĂ |
Mecatronică |
LUCRĂRI SCRISE - MECATRONICĂ |
Electronică |
LUCRĂRI SCRISE - ELECTRONICĂ |
Electrotehnică |
LUCRĂRI SCRISE - ELECTROTEHNICĂ |
SECŢIUNEA a II-a
TEHNICI DE LABORATOR
Disciplina |
Denumirea Secţiunii |
Fizică |
TEHNICI DE LABORATOR - FIZICĂ |
Mecatronică |
TEHNICI DE LABORATOR - MECATRONICĂ |
Electronică |
TEHNICI DE LABORATOR - ELECTRONICĂ |
Electrotehnică |
TEHNICI DE LABORATOR - ELECTROTEHNICĂ |
SECŢIUNEA a III-a
GRUPURI DE COOPERARE
Disciplina |
Denumirea Secţiunii |
Fizică |
GRUPURI DE COOPERARE - FIZICĂ |
Mecatronică |
GRUPURI DE COOPERARE - MECATRONICĂ |
Electronică |
GRUPURI DE COOPERARE - ELECTRONICĂ |
Electrotehnică |
GRUPURI DE COOPERARE - ELECTROTEHNICĂ |
SECŢIUNEA a IV-a
REFERATE STIINTIFICE
Disciplina |
Denumirea Secţiunii |
Fizică |
REFERATE ŞTIINŢIFICE - FIZICĂ |
Mecatronică |
REFERATE ŞTIINŢIFICE - MECATRONICĂ |
Electronică |
REFERATE ŞTIINŢIFICE - ELECTRONICĂ |
Electrotehnică |
REFERATE ŞTIINŢIFICE - ELECTROTEHNICĂ |
SECŢIUNEA a V-a
FIZICA SI TEHNOLOGII
Disciplina |
Denumirea Secţiunii |
Fizică |
FIZICĂ APLICATĂ (TEHNOLOGICĂ) |
Mecatronică |
FIZICĂ ŞI TEHNOLOGII MECATRONICE |
Electronică |
FIZICĂ ŞI TEHNOLOGII ELECTRONICE |
Electrotehnică |
FIZICĂ ŞI TEHNOLOGII ELECTROTEHNICE |
SECŢIUNEA a VI-a
TEHNICI COMPUTATIONALE
Disciplina |
Denumirea Secţiunii |
Fizică |
FIZICĂ PE CALCULATOR |
Mecatronică |
TEHNICI COMPUTAŢIONALE - Mecatronică |
Electronică |
TEHNICI COMPUTAŢIONALE - Electronică |
Electrotehnică |
TEHNICI COMPUTAŢIONALE - Electrotehnică |
SECŢIUNEA a VII-a
COMPOZITII PE TEME STIINTIFICE
(FIZICA & ARTE)
Disciplina |
Denumirea Secţiunii |
Fizică |
FIZICĂ ŞI ARTE |
Mecatronică |
INTEGRONICĂ |
Electronică |
COMPOZIŢII PE TEME ŞTIINŢIFICE |
Electrotehnică |
COMPOZIŢII PE TEME ŞTIINŢIFICE |
SECŢIUNEA a VIII-a
PROIECTE ANTREPRENORIALE
Disciplina |
Denumirea Secţiunii |
Fizică |
PROIECTE ANTREPRENORIALE - FIZICĂ |
Mecatronică |
PROIECTE ANTREPRENORIALE - MECATRONICĂ |
Electronică |
PROIECTE ANTREPRENORIALE - ELECTRONICĂ |
Electrotehnică |
PROIECTE ANTREPRENORIALE - ELECTROTEHNICĂ |
REGULAMENTUL CONCURSULUI DE CREATIVITATE „ŞTEFAN PROCOPIU" (FIZICĂ ŞI TEHNOLOGII)
Anexa 1. CRITERII DE EVALUARE
A PERFORMANŢELOR CREATIVE
(484 KB)
Următoarele CRITERII DE EVALUARE sunt folosite pentru:
conform repartizării Diplomelor pe Secţiunile Concursului (indicată în paragraful A).
Repartizarea Diplomelor poate fi actualizată în timpul examinării lucrărilor (în funcţie de diferenţele dintre aşteptări şi răspunsuri).
A. REPARTIZAREA DIPLOMELOR PE SECŢIUNILE CONCURSULUI
Secţiunea |
Disciplina |
Diplome |
I. LUCRĂRI SCRISE |
FIZICĂ, MECATRONICĂ, ELECTRONICĂ, ELECTROTEHNICĂ, AUTOMATICĂ |
NEWTON, ARHIMEDE, COPERNIC - EINSTEIN, PROCOPIU |
II. TEHNICI DE LABORATOR |
FIZICĂ |
GALILEI, ARHIMEDE, EDISON - EINSTEIN, PROCOPIU |
MECATRONICĂ, ELECTRONICĂ, ELECTROTEHNICĂ, AUTOMATICĂ |
COANDĂ, ARHIMEDE, EDISON - EINSTEIN, PROCOPIU |
|
III. GRUPURI DE COOPERARE |
FIZICĂ, MECATRONICĂ, ELECTRONICĂ, ELECTROTEHNICĂ, AUTOMATICĂ |
J. VERNE, NEWTON, COPERNIC - EINSTEIN, PROCOPIU |
IV. REFERATE ŞTIINŢIFICE |
FIZICĂ, MECATRONICĂ, ELECTRONICĂ, ELECTROTEHNICĂ, AUTOMATICĂ |
NEWTON, ARHIMEDE, COPERNIC - EINSTEIN, PROCOPIU |
V. FIZICĂ TEHNOLOGICĂ (APLICATĂ) |
FIZICĂ, MECATRONICĂ, ELECTRONICĂ, ELECTROTEHNICĂ, AUTOMATICĂ |
COANDĂ, GALILEI, EDISON - EINSTEIN, PROCOPIU |
VI. TEHNICI COMPUTAŢIONALE (FIZICĂ PE CALCULATOR) |
FIZICĂ, |
NEWTON, COPERNIC, EDISON - EINSTEIN, PROCOPIU |
VII. COMPOZIŢII PE TEME ŞTIINŢIFICE |
FIZICĂ, MECATRONICĂ, ELECTRONICĂ, ELECTROTEHNICĂ, AUTOMATICĂ |
J. VERNE, ARHIMEDE, COPERNIC - EINSTEIN, PROCOPIU |
VIII. PROIECTE ANTREPRENORIALE |
FIZICĂ, MECATRONICĂ, ELECTRONICĂ, ELECTROTEHNICĂ, AUTOMATICĂ |
COANDĂ, COPERNIC, EDISON - EINSTEIN, PROCOPIU |
Observaţii:
B. INDICATORI DE PERFORMANŢĂ CREATIVĂ
Diplome (Categorii de performanţă) |
Indicatori ai performanţelor creative |
||||
ARHIMEDE (spirit de observaţie şi perspicacitate) |
C 1. Sensibilitate la probleme (pertinenţă) |
C 2. Elaborare |
C 3. Argumentare |
C 4. Spirit de observaţie |
C 5. Perspicacitate |
COPERNIC (flexibilitatea gândirii) |
C 6. Flexibilitate |
C 7. Redefinire |
|||
GALILEI (priceperi experimentale) |
C 8. Abilităţi experimentale |
C 9. Modelare experimentală |
|||
NEWTON (gândire teoretică, analitică) |
C 10. Reflexivitate |
C 11. Utilizarea teoriilor |
|||
EDISON (inventivitate) |
C 12. Fluenţă |
C 13. Ingeniozitate |
|||
COANDĂ (gândire tehnică) |
C 14. Plauzibilitate |
C 15. Design |
|||
J. VERNE (imaginaţie ştiinţifică anticipativă) |
C 16. Imaginaţie |
C 17. Sensibilizare estetică |
|||
EINSTEIN (originalitatea gândirii) |
C 18. Gândire originală |
C 19. Inovare |
|||
PROCOPIU (aptitudini speciale pentru studiul fizicii/ tehnologiilor înrudite) |
Cumulează criteriile şi punctajele |
C. REPARTIZAREA CRITERIILOR DE EVALUARE (C), RESPECTIV, A SUBIECTELOR (S)
PE CATEGORII DE PERFORMANŢĂ (DIPLOME)
Secţiunea I. LUCRĂRI SCRISE
Diplome (Categorii de performanţă) |
Indicatori (Subiecte/ Criterii) |
NEWTON |
S1, S2, S3, S4, S5 (50 p.) |
ARHIMEDE |
S1, S2, S3, S6, S7 (50 p.) |
COPERNIC |
S1, S2, S3, S8, S9 (50 p.) |
EINSTEIN |
C1, C2, C3, C18, C19 (50 p.) |
PROCOPIU |
S1, S2, S3, S4, S5, S6, S7, S8, S9 (90 p.) |
Secţiunea a II-a. TEHNICI DE LABORATOR - FIZICĂ
Diplome (Categorii de performanţă) |
Indicatori (Subiecte/ Criterii) |
GALILEI |
S1, S2, S3, S4, S5 (50 p.) |
ARHIMEDE |
S1, S2, S3, S6, S7 (50 p.) |
EDISON |
S1, S2, S3, S8, S9 (50 p.) |
EINSTEIN |
C1, C2, C3, C18, C19 (50 p.) |
PROCOPIU |
S1, S2, S3, S4, S5, S6, S7, S8, S9 (90 p.) |
Secţiunea a II-a. TEHNICI DE LABORATOR – MECATRONICĂ,
ELECTRONICĂ, ELECTROTEHNICĂ, AUTOMATICĂ
Diplome (Categorii de performanţă) |
Indicatori (Subiecte/ Criterii) |
COANDĂ |
S1, S2, S3, S4, S5 (50 p.) |
ARHIMEDE |
S1, S2, S3, S6, S7 (50 p.) |
EDISON |
S1, S2, S3, S8, S9 (50 p.) |
EINSTEIN |
C1, C2, C3, C18, C19 (50 p.) |
PROCOPIU |
S1, S2, S3, S4, S5, S6, S7, S8, S9 (90 p.) |
Secţiunea a III-a. GRUPURI DE COOPERARE
Diplome (Categorii de performanţă) |
Indicatori (Subiecte/ Criterii) |
NEWTON |
S1, S2, S3, S4, S5 (50 p.) |
COPERNIC |
S1, S2, S3, S6, S7 (50 p.) |
J. VERNE |
S1, S2, S3, S8, S9 (50 p.) |
EINSTEIN |
C1, C2, C3, C18, C19 (50 p.) |
PROCOPIU |
S1, S2, S3, S4, S5, S6, S7, S8, S9 (90 p.) |
Secţiunea a IV-a. REFERATE ŞTIINŢIFICE
Diplome (Categorii de performanţă) |
Indicatori (Subiecte/ Criterii) |
NEWTON |
C1, C2, C3, C10, C11 (50 p.) |
ARHIMEDE |
C1, C2, C3, C4, C5 (50 p.) |
COPERNIC |
C1, C2, C3, C6, C7 (50 p.) |
EINSTEIN |
C1, C2, C3, C18, C19 (50 p.) |
PROCOPIU |
C1, C2, C3, C4, C5 C6, C7, C10, C11 (90 p.) |
Secţiunea a V-a. FIZICĂ TEHNOLOGICĂ (APLICATĂ)
Diplome (Categorii de performanţă) |
Indicatori (Subiecte/ Criterii) |
COANDĂ |
C1, C2, C3, C14, C15 (50 p.) |
GALILEI |
S1, S2, S3, S4, S5 (50 p.) |
EDISON |
C1, C2, C3, C12, C13 (50 p.) |
EINSTEIN |
C1, C2, C3, C18, C19 (50 p.) |
PROCOPIU |
C1, C2, C3, C4, C5, C12, C13, C14, C15 (90 p.) |
Secţiunea a VI-a. TEHNICI COMPUTAŢIONALE (FIZICĂ PE CALCULATOR)
Diplome (Categorii de performanţă) |
Indicatori (Subiecte/ Criterii) |
NEWTON |
C1, C2, C3, C10, C11 (50 p.) |
COPERNIC |
C1, C2, C3, C6, C7 (50 p.) |
EDISON |
C1, C2, C3, C12, C13 (50 p.) |
EINSTEIN |
C1, C2, C3, C18, C19 (50 p.) |
PROCOPIU |
C1, C2, C3, C6, C7, C10, C11, C12, C13 (90 p.) |
Secţiunea a VII-a. COMPOZIŢII PE TEME ŞTIINŢIFICE
Diplome (Categorii de performanţă) |
Indicatori (Subiecte/ Criterii) |
J. VERNE |
C1, C2, C3, C16, C17 (50 p.) |
ARHIMEDE |
C1, C2, C3, C4, C5 (50 p.) |
COPERNIC |
C1, C2, C3, C6, C7 (50 p.) |
EINSTEIN |
C1, C2, C3, C18, C19 (50 p.) |
PROCOPIU |
C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7, C16, C17 (90 p.) |
Secţiunea a VIII-a. PROIECTE ANTREPRENORIALE
Diplome (Categorii de performanţă) |
Indicatori (Subiecte/ Criterii) |
COANDĂ |
C1, C2, C3, C14, C15 (50 p.) |
COPERNIC |
C1, C2, C3, C6, C7 (50 p.) |
EDISON |
C1, C2, C3, C12, C13 (50 p.) |
EINSTEIN |
C1, C2, C3, C18, C19 (50 p.) |
PROCOPIU |
C1, C2, C3, C4, C5, C12, C13, C14, C15 (90 p.) |
C 1. SENSIBILITATE LA PROBLEME (PERTINENŢĂ)
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Sensibilitate cognitivă: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu evidenţiază relevanţa temei; nu identifică situaţia-problemă; tema depăşeşte pregătirea ştiinţifică proprie; |
C 2. ELABORARE (elaborarea gândirii/ lucrării)
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Sensibilitate evaluativă: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: sursele şi mijloacele utilizate sunt limitate (la manual); nu precizează planul de acţiune; |
C 3. ARGUMENTARE (calitatea mesajului științific)
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Mesajul ştiinţific: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu precizează mesajul ştiinţific; nu asigură în comunicare volumul şi calitatea limbajului de specialitate; |
C 4. SPIRIT DE OBSERVAŢIE
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Sensibilitate perceptivă: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel slab: nu manifestă spirit de observaţie, nu se implică în probleme particulare, rezultând din observaţii personale (teoretice sau observaţionale); |
C 5. PERSPICACITATE
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Intuiţie: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă discernământ în evaluarea situaţiilor, împrejurărilor propuse; |
C 6. FLEXIBILITATEA GÂNDIRII
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Flexibilitate spontană: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu abordează variat, adecvat probleme, noţiuni, termeni, obiecte, fenomene, metode; |
C 7. CAPACITATE DE REDEFINIRE
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Capacitate combinativă: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu obţine idei interesante; |
C 8. ABILITĂŢI EXPERIMENTALE
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Sensibilitate experimentală: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă sensibilitate pentru experiment; |
C 9. OPERAREA CU MODELE EXPERIMENTALE
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Elaborarea modelului experimental: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu prezintă în scris raportul de activitate; nu formulează concluzii şi generalizări posibile; |
C 10. REFLEXIVITATEA GÂNDIRII
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Gândire sistemică: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă sensibilitate pentru gândirea teoretică, ipotetică, reflexivă; |
C 11. UTILIZAREA TEORIILOR (MODELELOR TEORETICE)
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Gândire algoritmică: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu stăpâneşte cunoştinţele necesare rezolvării problemelor propuse; |
C 12. FLUENŢA/ PRODUCTIVITATEA GÂNDIRII/ EXPRIMĂRII
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Productivitatea gândirii ştiinţifice (fluiditate, debit în producţia ideativă): |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă un debit semnificativ în producţia ideativă; |
C 13. INGENIOZITATE
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Gândire euristică: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă abilităţi de gândire euristică;
|
C 14. PLAUZIBILITATE (ADECVAREA SOLUŢIILOR LA REALITATE)
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Plauzibilitate (conformitate cu realitatea): |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu distinge produsele care sunt idealizări, absurdităţi tehnice, rezultatul imaginaţiei aplicate la realitate de producţiile aberante şi rupte de realitate; |
C 15. DESIGN (TEHNOLOGIC)
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Planificare: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu este preocupat de validitatea tehnică a acţiunii, produsului, de acordul cu nevoile practice reale; |
C 16. IMAGINAŢIE
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Gândire laterală: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă preocupare pentru ficţiunile ştiinţei; |
C 17. SENSIBILIZARE ESTETICĂ
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Unitate compoziţională: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: încadrează vag mesajul în temă, în subiect; tehnică improvizată, stil deficient; |
C 18. GÂNDIRE ORIGINALĂ
Profil creativ |
Schemă de punctare |
b) Gândire neconvenţională (nonconformism): |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu generează idei şi concepţii noi; |
C 19. GÂNDIRE INOVATIVĂ
Profil creativ |
Schemă de punctare |
a) Putere creatoare: |
1-2 p. Îndeplineşte puţine criterii, la un nivel scăzut: nu manifestă optimism, fascinaţie, entuziasm, încredere în sine, în posibilităţile personale de a realiza ceva; |
Prof. Iulian Leahu, ianuarie 2014
Site coordonat de : |
|
Editor : prof. Iulian Leahu (Iasi) Administrator : prof. Ion Cazacu-Davidescu (Iasi) |
|
Realizatori: prof. Mihai Keller(Iasi), prof. Irina Frunza(Iasi), prof. Adriana Amazilitei(Iasi), prof. Magdalena Postolache(Iasi) |
|
2006-2019 Concursul de creativitate "Stefan Procopiu" |
|